Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://mx.ogasa.org.ua/handle/123456789/4501
Назва: Determining Directions of Market Researches by Concrete Manufacturing Enterprises
Автори: Pedko, I.A.
Ключові слова: directions of marketing reseaches
concrete manufacturing enterprises
marketing research
Дата публікації: 2015
Видавництво: Науковий журнал «Проблеми економіки», Харків
Серія/номер: № 2;с.160-165
Короткий огляд (реферат): The aim of the article is to determine the directions of carrying out marketing researches by concrete manufacturing enterprises and to develop approaches to the organization and functioning of the subsystem of marketing researches at these enterprises. The article substantiates the need for development of specific directions of marketing researches for concrete manufacturing enterprises, which take into account a high degree of risk of their entrepreneurial activity. It is offered to carry out marketing researches in two directions: marketing researches of the market (research of the demand for real estate, research of trends in the construction industry, research of innovative technologies in production of construction materials and construction, market conditions research and research of competition on the market, forecasting research) and research of marketing potential (analysis of the competitiveness of the enterprise and its products, evaluation of image of the enterprise and its products; forecasting sales research; forecasting pricing research, promotion research, market segmentation research).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://mx.ogasa.org.ua/handle/123456789/4501
Розташовується у зібраннях:Стаття в журналі

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Determining Directions of Market Researches...pdfArticle464,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.